Training met Orkana in Brechte

Vandaag kwamen we niet aan het speuren toe. Dat wordt dus morgenvroeg.

 

Het lijkt erop, dat Orkana's loopsheid bezig is eraan te komen en dat kon wel eens roet in het eten gooien, wat betreft de plannen om met haar SchH.1 te doen in Brechte.

 

Tijdens het appèl was ze er helemaal niet met de gedachten bij en moest extra worden gecorrigeerd tijdens de eerste volgoefeningen. Toch verliep dat allemaal nog helemaal niet zo slecht. Ook de zit- en afoefeningen gingen gewoon goed. Tijdens de apporteeroefeningen wilde ze er steeds vandoor voor het commando. Na correctie was dat echter goed. Ook het apporteren over haag en klimschutting gingen goed, maar steeds weer moest ik haar voor de oefening tot de orde roepen.

De afsluitende vooruitstuuroefening leek helemaal nergens op. Terwijl ze normaal, ook op het in principe vreemde terrein in Brechte, als een speer recht vooruit gaat, ging ze nu helemaal scheef en dat tot drie keer toe. De afoefening met afleiding was weer onrustig, erger nu dan normaal.

Nou ja, dat kan een keer gebeuren.

 

Tijdens het pakwerk was ze zeer gedreven, lastig aan de pakwerker, eindigend in enkele fases, waarbij ze nauwelijks wilde lossen, ook niet met correctie. Het leek er meer op, dat we een paar passen terug deden, terwijl ik toch vooruitgang verwachtte. Zij en de pakwerker hebben het overigens ook niet erg met elkaar op; dat was me vorige week ook al gebleken. Orkana voelt zich sterk in zijn nabijheid en dat uit zich in slecht lossen, nabijten of niet lossen.

 

Aan zelfverzekerdheid mankeerde het Orkana in ieder geval niet.

 

Ik sta nu op het punt, dat ik me sterk moet gaan afvragen, of ik op 19 maart a.s. wel mee moet doen aan het examen in Brechte. Deze vraag houdt me nu bezig, maar ik ben er nog niet uit.

Ik zal hierover morgen nog eens overleg plegen met de mensen op de eigen vereniging.

Misschien is het toch wijzer om Orkana's komende loopsheid eerst voorrang te geven en dan examen te doen op 7 mei op eigen terrein in Ochtrup. Ik hoop Orsa dan ook klaar te hebben voor SchH.2, wat normaal geen probleem zou moeten zijn. Bovendien moet zij tot die tijd ook loops zijn geweest.

 

Een eventueel besluit in die richting kan een streep halen door mijn plannen voor clubmatch en keuring van Orkana voor de zomervakantie. Dat moet dan maar eerst gebeuren met Orsa alleen. We zien wel.

 

Door de training in Brechte met Orkana kwam ik vandaag niet aan training met Orsa toe. Ook dat is natuurlijk een ongewenste situatie. Door weer alleen te gaan trainen op eigen terrein is dat probleem ook weer voorbij en hoef ik ook niet meer heen en weer te racen tussen het ene en het andere oefenterrein.


Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    GRLpGpAG (dinsdag, 20 juli 2021 07:11)

    1