Training met Orkana in Lathen-Fresenburg (4)

Vandaag de laatste keer met Orkana getraind voor het SchH.1-examen van aankomende zaterdag.

 

Speuren.

 

Okkie speurde "forrrrmidabel", zoals een kennis van mij altijd zegt (nee, ik noem de naam van Arend Kooij niet). Er was totaal niets op aan te merken. Op een examen zou ze zeker een uitmuntend hebben behaald.

We zullen zien, of ze dat zaterdag ook gaat doen.

 

Appèl.

 

Zo kort voor een examen kreeg Orkana vrij van appèl. 

 

Pakwerk.

 

Het pakwerk verliep minder voorspoedig.

Ze ging meteen naar het tweede verstek. Na herhaling was het echter goed. Vervolgens beet ze in voor het aanblaffen. Ook zij voelt zich superieur aan de pakwerker daar. Op eigen terrein is ze al enkele maanden "schoon".

Daar moest dus enkele keren op getraind worden en ik kwam vanavond dan ook een paar keer opnieuw het veld op met tussendoor rust.

Uiteindelijk verliep het programma enigszins naar wens. De losfases waren erg moeizaam en ik hoop maar, dat Okkie mij op die punten niet in de steek laat tijdens het examen.

Drie keer commando los zonder resultaat is tenslotte: einde oefening.

Dat maakt de dag natuurlijk wel spannender...

We zullen het zien.

 

Orsa,

 

die was vandaag weer vrij. Vanaf zondag komt ze weer aan de beurt. 


Reactie schrijven

Commentaren: 2
  • #1

    GRLpGpAG (dinsdag, 20 juli 2021 07:44)

    1

  • #2

    GRLpGpAG (dinsdag, 20 juli 2021 16:34)

    1