Orsa vom Grubenländer Schupo geslaagd voor SchH.2

Tijdens het SchH-examen bij de Ortsgruppe Ochtrup-Oster slaagde Orsa voor het SchH.2-certificaat. Keurmeester Theodor Köhler.

 

Speuren.

Orsa speurde drangvol en uitstekend op een erg droge en mulle akker. Ze werd beloond met 96 punten / uitmuntend. Eindelijk liet ze nu zien, waartoe ze in staat is. Zie VIDEO.

 

Appèl.

Het appèl met Orsa ging eigenlijk ook heel goed. Ze deed alle oefeningen goed met enkele aanmerkingen. Tijdens de afoefeningen verkroop ze eerst even. Tijdens het voorroepen na de af-oefening kwam ze snel op me af en liep langs me heen in plaats van voor me te gaan zitten.

Bij het apporteren moet het blok steeds rustiger worden gehouden. En na het vooruitzenden ging ze pas na het tweede commando liggen. Resultaat 88 punten. Zie de VIDEO.

 

Pakwerk.

Het pakwerk verliep naar mijn mening naar wens, alhoewel de keurmeester daar anders over dacht. We kregen kritiek op het blaffen van Orsa tijdens de overigens uitstekende en snelle revieroefening, op het een enkele keer omkijken tijdens de bewakingsfases, op het trage lossen (overigens terecht), waardoor wij 80 punten / TSB uitgesproken overhielden. Ik ben het niet eens met deze beoordeling gezien sommige beoordelingen van andere honden. Maar zo gaat dat soms en daar kan ik dan ook prima mee leven.

Bekijk de VIDEO en oordeel zelf.

Alle video's werden gemaakt door Linda. 

 

We zijn tevreden met het totale resultaat: geslaagd voor SchH.2 met 264 punten. En ik ben maar wat trots op mijn hondje(s).

 

Leuke bijkomstigheid was, dat Orsa het hoogste speurde van de honden van de eigen leden, waardoor wij daarvoor de wisselbeker in ontvangst mochten nemen. Zie de foto. 

Wandelpokal Fährte OG Ochtrup-Oster
Wandelpokal Fährte OG Ochtrup-Oster

Reactie schrijven

Commentaren: 3
  • #1

    Bertil Stoeten (dinsdag, 10 mei 2011)

    Hey Hennie,
    heb is ff leuk de video`s bekeken, netjes hoor.
    van harte gefeliciteerd met het behalen van het IPO II.
    gr

  • #2

    Hennie Rouw (dinsdag, 10 mei 2011 12:04)

    Dank je wel voor deze goede woorden, Bertil.
    Mag ik het nog SchH.2 blijven noemen tot het eind van het jaar?
    Volgend jaar schijnt in Duitsland ook het IPO te gaan gelden.
    Tegelijkertijd gaat daar dan het nieuwe IPO-examenreglement in.
    Dat belooft weer veel goeds.

    Groeten,
    Hennie

  • #3

    GRLpGpAG (dinsdag, 20 juli 2021 08:09)

    1