Zondagmorgentraining in Ochtrup

De dag begon wat minder goed, omdat ik me verslapen had, maar dat terzijde. Hierdoor kwam ik echter niet op tijd in Ochtrup aan om daar met het speuren te beginnen.

 

Appèl.

Dus begon ik met een paar appèloefeningen, waarbij ik Orsa duidelijk maakt, wat de commando's "zit" en "sta" nu eigenlijk betekenen. Na dat een paar keer geoefend te hebben, wist ze het weer.

 

Pakwerk.

Het pakwerk was fenomenaal, waarbij alleen iets was aan te merken op de snelheid van lossen. De eigen pakwerker, zoals dat ook op het examen van aankomende zaterdag gebeurt, op het korte werk en de vreemde pakwerker (voor Orsa de 5e in drie weken), Manni Ostendorf uit Epe/Gronau, op het lange.

Ik kon zeer tevreden zijn en kreeg dat ook te horen van de eigen pakwerker.

 

Speuren.

Deze oefening is normaal gesproken af te raden na appèl en pakwerk, maar dat ging vanmorgen niet anders. Orsa speurde opnieuw op een ingezaaide akker. Ze was bij twee hoeken onzorgvuldig, maar redde zich er zelf wel uit. Vier voorwerpen werden goed verwezen.

 

Quinty speurde ook.


Reactie schrijven

Commentaren: 2
  • #1

    GRLpGpAG (dinsdag, 20 juli 2021 09:34)

    1

  • #2

    GRLpGpAG (dinsdag, 20 juli 2021 16:50)

    1