Trainen OG Uelsen (13)

Orsa speurde voortreffelijk. Er was niets op aan te merken, hooguit op het wat scheef verwijzen van de voorwerpen.

 

Haar appèl wordt langzamerhand beter. Ik moest wat druk leggen bij de sta-oefening. Daarna ging het naar wens.

 

Er was geen pakwerker. Daarom besloot ik het revieren nog eens te oefenen met als pakwerker Ronny Schoemaker uit Kloosterhaar. Ik deed dit met name, omdat Orsa het derde verstek beter moet nemen. Het veld in Uelsen is nogal breed en de verstekken liggen wat vreemd uit elkaar, waardoor dat vaak mis gaat.

Aanvankelijk wilde Orsa helemaal niet weg. Dat komt normaal niet voor. De oorzaak van haar gedrag is mij niet helemaal duidelijk, maar mogelijk ligt het òf aan de nadagen van de loopsheid òf aan de druk, die ik kort daarvoor tijdens het appèl had toegepast. Na haar even tot de orde te hebben geroepen werd dat beter. Uiteindelijk revierde ze alle verstekken en blafte prima aan. Jammer, dat ze de mouw even aanstootte.

We zullen zien, hoe zich dat verder ontwikkelt. Nog twee trainingen tot het examen.


Reactie schrijven

Commentaren: 2
  • #1

    GRLpGpAG (dinsdag, 20 juli 2021 09:44)

    1

  • #2

    GRLpGpAG (dinsdag, 20 juli 2021 16:55)

    1