Training met Quinty

Vandaag trainde ik met Quinty op het terrein van de OG Uelsen, waar de sneeuwlaag nog maagdelijk was. Training is op dit moment veilig, omdat er geen sprake is van een te harde en eventueel scherpe ondergrond.

 

Appèl.

Kort en consequent het hele BH-appèl getraind. Dit gebeurde alleen nog aangelijnd. Het los volgen komt in een later stadium. Quinty liet een geweldig stukje appèl zien. Aandachtspunten zijn nog de zitoefening en de afoefening. In beide gevallen moet ze stabieler op de plaats blijven. Ze blijft wel, maar daar is alles mee gezegd. De afoefening met afleiding kon natuurlijk niet worden getraind.

Ook hebben we de eerste stappen gezet op het vlak van het apporteren. De beginoefeningen waren uitstekend en Quinty vindt het (nog) leuk.

Gestreefd wordt naar het examen van 17 maart in Uelsen. Daar willen we dan het BH (VZH) doen en op dezelfde dag het AD (UV). Ik hoop alleen, dat het winterweer fietstrainingen mogelijk maakt. Normaal komt dat wel goed, maar ik heb ook al meegemaakt, dat er op 15 maart een pak sneeuw lag.

 

Pakwerk/Aanblaffen.

Tot slot hebben we zelf het aanblaffen weer eens opgepakt. Dit was de derde keer. Het aanblaffen moet nog aanhoudender, maar het begint goed tussen haar oren te geraken. De beloning met mijn jongehondenmouw werkte uitstekend. Wel ben ik erachter gekomen, dat deze mouw aan vervanging toe is. Quinty beet gruwelijk hard en beet me zelfs door de mouw heen een bloedende vinger.

We sloten af met een korte steloefening, waarfbij de beet meteen goed 'zat'. Ze lost op mijn commando.

Steeds weer volgt de beloning met de mouw.


Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    GRLpGpAG (dinsdag, 20 juli 2021 10:52)

    1