Trainen OG Lingen-Bramsche (5)

Vandaag de training met Quinty bij de OG Lingen-Bramsche vervolgd.

 

Enkele appèloefeningen gedaan. Veel aandacht voor het vooruitzenden en het apporteren.

Beide verliepen naar de op dit moment gestelde verwachtingen.

Na het vlakapport heb ik Quinty de beginselen van de springoefening en het terugkomen over de haag nog eens bijgebracht (9). Ook dit verliep goed.

 

Het pakwerk leverde de verrassing op, die ik verwachtte na de inspanningen van gisteren op het terrein van de OG Uelsen.

Quinty revierde drie keer één verstek. Ik koos niet voor twee verstekken, omdat ik dan niet in de gelegenheid was Quinty door middel van de lange lijn te 'blokken' ter voorkoming van inbijten of aanstoten.

Dit ging uitstekend. Quinty blafte drangvol en aanhoudend aan.

De eerste keer kreeg ze de mouw als beloning meteen.

De tweede keer liep ik in, klopte ik Quinty op, en liep ik achterwaarts terug, waarna Quinty de mouw opnieuw kreeg.

De derde keer liep ik in, gaf het commando 'zit' en nam Quinty aan de korte lijn mee uit het verstek. Daarna werd de pakwerker naar zijn plaats bevolen en nam ik met Quinty de beginpositie voor de vlucht in. Dat betekende, dat Quinty af moest gaan liggen en alleen maar van de plaats mocht op het moment, dat de pakwerker vluchtte en ze van mij tegelijkertijd het commando 'stel' kreeg.

Ondanks dat de lange lijn werd gebruikt voor het geval, dat Quinty eerder van de plaats zou gaan, bleef Quinty keurig op haar plaats en was een correctie niet nodig.

Na de vlucht en het commando sprong Quinty de pakwerker achterna, beet vol en vast in. Bij het stilstaan van de pakwerker gaf ik rustig het commando 'los', wat onmiddellijk werd gehoorzaamd. Daarna kreeg ze de mouw als beloning.

Vervolgens werd de vluchtoefening herhaald en werd afgesproken, dat er een overval zou volgen met stokslagen (die had ik gisteren ook probleemloos geoefend).

Quinty lag weer in de 'af'-positie. De pakwerker vluchtte, Quinty kreeg het commando 'stel' en ze verijdelde de vlucht met een prima, rustige, volle beet. Daarna loste ze onmiddellijk en ineens op mijn commando.

Vervolgens zette de pakwerker de overval in, waarna Quinty onmiddellijk vol en vast inbeet en een tweetal stokslagen kreeg, die geen enkele in- of uitwerking op haar hadden. Bij stilstand van de - overigens uitstekende! - pakwerker kreeg ze het loscommando, waarop ze meteen reageerde, waarbij ze loste zonder te 'rommelen' (piano spelen). Hierop kreeg ze weer de mouw.

Deze oefeningen werden tot slot gevolgd door twee oefeningen 'stellen op afstand'. Ook dat liep uitstekend. Ze kon de mouw hier houden zonder eerst te hoeven lossen.

 

Kortom: een geweldige trainingsmiddag, waarbij Quinty zich van alle kanten uitstekend liet zien.

 

Nu hoeven we alleen nog bij te schaven om deelname aan het IPO-examen op 28 april mogelijk te maken.


Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    GRLpGpAG (dinsdag, 20 juli 2021 11:30)

    1