Training Lingen (11) en Vervolg apporteren Quinty (22)

Appèl.

 

De laatste keer voor het examen een volledig IPO.1-appèl gedraaid met Quinty.

Quinty liet zich van haar allerbeste kant zien. Alle oefeningen gingen uitstekend, ook het apporteren. Alleen bij het vooruitzenden had ze een tweede commando nodig voor het vooruit gaan.

 

Pakwerk.

 

Twee keer het volledige programma gedraaid.

De eerste keer ging al goed maar de tweede nog veel beter.

Quinty had slechts een korte lijn om. Daarmee kon de pakwerker haar desnoods corrigeren. Tijdens de eerste 'omloop' moest hij dat een paar doen doen, omdat ze onzuiver wilde worden. De tweede keer was dat al niet meer nodig.

De tweede oefening vond in de schemering plaats. Men vroeg mij of het licht aan moest, maar ik vond het wel interessant om te zien, hoe Quinty met minder zicht zou reageren.

Het gedrag van dit hondje is onder alle omstandigheden opvallend goed. Ze had er geen enkel probleem mee.

Dit waren twee zeer hoopgevende oefeningen.

 

Mooi is, dat Quinty, ondanks dat ze toch behoorlijk vaak in actie heeft moeten komen de afgelopen weken, zich graag en met veel plezier aanbiedt voor datgene wat van haar verlangd wordt. Ze toont geen enkel moment van concentratieverlies of gebrek aan enthousiasme. Deze hond is een lust om mee te werken!

 

Pakwerker Ralph Behl bood mij aan aankomende donderdagavond nog een keer extra te komen trainen. Hij was dan zelf ook in de gelegenheid om te komen.

Deze uitdnodiging neem ik dan ook graag aan.

 

Het is opmerkelijk hoeveel moeite deze man wil doen om ervoor te zorgen, dat we tijdens het examen nog meer kans van slagen hebben! Ik neem er mijn petje voor af. Dat maak je niet vaak mee.


Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    GRLpGpAG (dinsdag, 20 juli 2021 11:44)

    1