Quinty speuren (43)

Het speuren met Quinty vond vandaag plaats in twee rondes.

 

De akkers, die ik normaal en de akker, die ik gisteren gebruikte, zaten vandaag onder een dikke laag gier. Dus pakte ik een andere, iets op een heuvel.

Een slechte akker en tevens bleek mij, dat de akker op dat moment bewerkt werd door de boer. Dat vergde dus enige haast, overigens niet te vergelijken met enkele jaren geleden, toen ik het laatste gedeelte van het spoor bijna in looppas moest afleggen.

 

Ik trapte het spoor uit en Quinty moest meteen aan de bak. Het resultaat was een redelijke speuroefening, maar ook weer niet geweldig, omdat het een slordige akker was met veel tractorsporen en zo droog als de Sahara. Maar Quinty werkte het spoor uit en verwees de voorwerpen goed.

 

Vervolgens naar een akker waarvan ik wist, dat die nog niet was ingezaaid. In het laatste geval is er in en om Wilsum een absoluut verbod om op een dergelijke akker te speuren.

Een gesprek met de eigenaar van de akker leverde mij op, dat ik er vandaag nog op mocht, maar dat de akker morgen zou worden ingezaaid. Dan zal ik morgenvroeg rond 06.00 uur nogc eens op de akker moeten lopen.

 

Hier trapte ik voor Quinty de 'tweede ronde' uit. Ook weer een droge akker maar wel met een losse bodem, waarop ik tijdens het examen wel zal moeten rekenen, terwijl Quinty daar niet of nauwelijks op heeft gespeurd.

 

Dit spoor werd door Quinty voortreffelijk uitgewerkt. Dat geeft de burger moed! Aan het eind van de dag en anders morgen heel vroeg nog een keer; dat zal dan tevens de generale repetitie zijn.


Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    GRLpGpAG (dinsdag, 20 juli 2021 11:46)

    1