Quinty speuren (44)

Je hebt gekken en grote gekken. Volgens sommigen zal ik wel tot de laatste categorie behoren. Toch kun je niet zeggen, dat ik niet iets over heb voor het bereiken van een bepaald doel.

 

Daarom en om reden, dat de betreffende speurakker vandaag zou worden ingezaaid, had ik de wekker om 06.15 uur gezet. Na een kopje koffie en een douchebeurt begaf ik mij te voet naar het speurveld, dat vlak bij ons huis ligt. Daar heb ik een volledig IPO.1-spoor uitgelegd met twee voorwerpen. De beloning voor Quinty, tevens haar maaltijd, lag enkele meters na het laatste voorwerp.

Mijn wens waren in vervulling gegaan, want het had geregend en dat zal het volgens de kenners een groot gedeelte van de dag blijven doen. Tijdens het uitleggen van het spoor kwam ik tot de conclusie, dat mijn vermoeden juist was, namelijk dat de bovenlaag nat zou zijn en de grond eronder nog even mul en droog als de laatste dagen.

 

Vervolgens Quinty op de normale wijze uitgelaten. Daarna naar het spoor.

 

Ondanks dat Quinty soms de neiging heeft om als een pijl uit de boog van start te gaan (ik noem dat het 'Hennie Rouw Syndroom'), zocht ze het spoor rustig en intensief af. De rechte stukken en hoeken werden prima genomen en de voorwerpen op de gewenste wijze verwezen.

 

Quinty genoot van haar beloning en die had ze ook verdiend.

 

Dit was de laatste speuroefening voor het examen van aankomende zondag.

Om 09.00 uur mag ik in Lingen aantreden.

Deelnemers: 3 IPO.1-honden, 1 IPO.2-hond, 2 IPO.3-honden.


Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    GRLpGpAG (dinsdag, 20 juli 2021 11:46)

    1