Quinty speuren (3)

Vandaag voor de derde keer gespeurd na de zomerpauze.

De akkers komen nu vrij in onze omgeving en aangezien het IPO.1-examen al op 26 oktober plaatsvindt, heb ik nog drie weken de tijd om haar weer op het niveau van voor de zomer te krijgen.

 

De omstandigheden waren ideaal. Prima akker, goed weer, geen wind.

 

Quinty werkte haar spoor met 3 voorwerpen uitstekend uit.

 

Ik maakte nu gebruik van het Böttcher-speurtuig, dat ik ook bij Ignatz, Orsa en Orkana had gebruikt. Een eerdere poging met Quinty en dat speurtuig liep op niets uit, omdat ze het irritant vond en daardoor niet vooruit ging. Nu accepteerde ze het vrij snel.

De reden van het gebruik van dat speurtuig is gelegen in het feit, dat Quinty tot dan met een speurlijn aan de halsketting speurde en daarbij altijd enigiszins scheef liep.

Daar was nu nog nauwelijks sprake van en dat gaat nog beter worden in de komende weken.

 

Het enthousiasme en de concentratie, die Quinty nu tijdens het speuren toonde, deden me goed.

Ondanks dat speuren altijd een zenuwachtig begin van ieder examen vormt, werd me nu al duidelijk, dat daar het probleem waarschijnlijk niet zal liggen.


Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    GRLpGpAG (dinsdag, 20 juli 2021 12:19)

    1