Clubtraining Ixy Lingen-Bramsche

Vanaf vandaag ga ik de trainingen en resultaten van Ixy vom Haus Ehrlich in aparte Blogs opnemen, zoals nu.

 

Ixy ontwikkelt zich helemaal naar mijn wens.

 

Op het gebied van het appèl gingen we vandaag door op de manier, waarmee we begonnen zijn: korte appèloefeningen op de plaats, korte volgoefeningen, zit en af. Ixy wordt voortdurend beloond met een niet zichtbare bal (in de zak of onder de arm, de magneetbal heb ik afgezworen vanwege te veel negatieve effecten), momenteel meestal onder de arm.

Ze begint zich erg op de geleider te concentreren, vooral als we alleen op het veld zijn. Met meer honden is ze soms nog wat afgeleid.

In ieder geval begint ze er lol in te krijgen en doet ze de oefeningen steeds beter.

 

Het pakwerk aan de paal is zeer naar mijn zin. Ze is zeer gedreven en de beet is rustig en vol. Daarop wordt voortdurend getraind, vooral op momenten. Ze moet zo nu en dan 'spits' bijten om het gevoel te krijgen, dat ze 'na moet bijten'. Dat lukt uitstekend.

Tot vandaag werd ze getraind met de wat zachtere werpmouw. Dat is nu omgezet naar de hardere mouw, wat haar beet ten goede komt.

Ik ben erg tevreden over haar. Helemaal mijn type hond! Veelbelovend.


Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    GRLpGpAG (dinsdag, 20 juli 2021 12:22)

    1