Pakwerktraining herkeuring Orsa (1/2) - Bremen

Het was me het dagje wel.

Eerst 2 3/4 uur rijden naar Bremen-Rönnebeck,

dan 5 minuten pakwerk oefenen,

en dan 2 3/4 uur rijden terug naar huis.

06.00 uur mijn bed uit om na een rustige start om 11.00 uur daar te zijn.

Je moet wel een beetje gek zijn voor deze sport.

 

Orsa was nog niet op dat terrein geweest. De pakwerker vroeg of ze eerst even moest bijten, want men meestal doet om de hond even te laten wennen, maar dat vond ik niet nodig, Orsa kennende. Die gaat gewoon.

 

Orsa volgde mij langs de verstekken. Vanachter het tweede verstek sprong de pakwerker tevoorschijn. Orsa vloog van mijn voet, beet vol en hard in, kreeg een overval met twee stevige stokslagen en lost op commando.

Het afstand-stellen verliep eveneens naar wens. Orsa rende met grote snelheid naar de pakwerker, stelde uitstekend, beet vol en hard in en loste op commando.

 

Aankomende zaterdag is er nog een trainingsmogelijkheid, maar dat lijkt me niet meer nodig. Orsa is altijd betrouwbaar en doet haar werk op zeer zelfverzekerde wijze.


Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    GRLpGpAG (dinsdag, 20 juli 2021 12:30)

    1