Training Quinty en Ixy in Uelsen

Quinty's escapades.

 

Quinty liet, in tegenstelling tot afgelopen zondag, een geweldig appèl zien. Ik was erg tevreden. Het snuffelen bij de zitoefening was minder en om te voorkomen, dat ze dat weer zou doen tijdens de afoefening-met-voorroepen, besloot ik haar nu maar weer eens voor te roepen, omdat dat voor haar een verwachting van "ik kan de bal halen" zou moeten betekenen. Dat ging erg goed.

 

Tijdens het pakwerk ging het eveneens uitstekend.

Tot nu had de pakwerker de werpmouw op de rub en blafte Quinty aanhoudend.

Nu kreeg ze de werpmouw voor haar neus. Ze beet niet in en reageerde eveneens niet, toen ik achter het verstek kwam.

De oefeningen "voet", "Helfer" en "pak" verliepen uitstekend.

We hebben vandaag flinke passen vooruit gemaakt.

 

Ixy's inspanningen.

 

Met Ixy werd een kort BH-appèl gedaan. Dat ging al aardig goed. Ze heeft drie weken vakantie gehad tijdens haar loopsheid en was vandaag weer voor het eerst aan zet. Beloond wordt ze met brokje of bal onder de arm. Omdat ze op de bal let, gaat ze iets achter lopen. Daarom moet ik het trainingjack dragen, waar de bal onder de linkerschouder wordt bevestigd. Ze kan die dan zelf pakken en zal uiteindelijk verder naar voren komen.

 

Het pakwerk aan de paal verliep eveneens uitstekend. Een nieuwe mouw werd gebruikt, wat Ixy's beet ten goede kwam. Erg goed. Ik heb het voornemen binnenkort na overleg met de pakwerker verder in het programma te gaan werken.

 

Attentie.

 

Deze week had ik het plan om Ixy te verkopen. Ixy is één van mijn beste honden. Toch kwam ik tot dit voornemen om alleen Orsa en Quinty nog over te houden en daarmee mijn eigen inspanningen te verminderen.

Er was interesse genoeg in het kopen vcan Ixy. Opvallend was wel, dat men ervan uitging, dat de hond bijna cadeau zou worden afgeleverd of dat een puppyprijs toereikend zou zijn. Eén geïnteresseerde praatte ook niet over de koopprijs maar over "compensatie". Nou dan weet je het wel.

Het heeft zo moeten zijn.

Immers na deze ervaringen ligt het besluit nu bij mij vast, dat geen van mijn huidige drie honden van eigenaar zal wisselen.

Gelukkig liet Ixy zich ook vanavond weer op geweldige wijze zien. Mijn hart sprong op bij het zien van haar drive.


Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    GRLpGpAG (dinsdag, 20 juli 2021 12:37)

    1