Clubtraining Uelsen 2014/10

Volgens afspraak vandaag alleen verschenen voor het pakwerk.

 

Ixy.

 

Ixy kwam opnieuw aan de paal. Zodra het aanblaffen aan de paal in orde is, kunnen we verdere stappen ondernemen. Normaal gaat men daar op de club al eerder verder, maar ik heb daar geen goede ervaringen mee.

Ixy liet een aantal goede bijtfases zien. Steeds vol en vast.

Ze gaat als een gek tekeer maar blaft minder of niet, als de pakwerker stil staat.

Daar werken we dus nog aan.

Ik ben erg tevreden met haar ontwikkelingen.

 

Quinty.

 

Met Quinty werd het revieren met aanblaffen een aantal keren geoefend. Dit verloopt uitstekend. Ze bijt niet meer in achter het verstek. Vervolgens werd de vlucht een paar keer geoefend en daarna deden we nog een aantal bijtoefeningen.

Ik vroeg de pakwerker of we niet eens moesten doorgaan met het programma, aangezien het examen nog slechts een maand van ons verwijderd is. Men had de mening, dat dat ook kort voor het examen kan.

Die mening deel ik echter niet. Ik weet, dat Quinty zich ondeugend zou kunnen gaan gedragen in sommige fases van het programma. Dan heb ik het over los- en bewakingsfases en niet in het minst over het zijtransport, waar ze toch in het verleden regelmatig de pakwerker aanviel. Dat laatste is zeer ongewenst en daarop moet getraind worden.

Zondag weer in discussie dus. Zo wil ik het echter wel gaan doen.


Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    GRLpGpAG (dinsdag, 20 juli 2021 13:06)

    1