Quinty speuren 2014/32

Quinty kreeg ook een verrassingsspoor, maar die verrassing bleek eigenlijk pas op het eind.

Ik had een groot IPO.1-spoor gelegd met alleen een paar stukjes worst na de voorwerpen om de langzame gang erin te houden (voor zover je daarvan kunt spreken in het geval van "Razende Roeltje" Quinty). Verder was het een volkomen kaal spoor met alleen voorwerpen en de grote maaltijd (een Rodi-worst) aan het eind. Voor het begin van de oefening kreeg ze haar stukje worst, waardoor ze gaat denken "O ja..." (althans dat hoop ik). Met een examen kan dat ook gewoon (natuurlijk wel voor het aanmelden bij de keurmeester en bij voorkeur niet in diens blikveld).

Quinty ging als een speer.

De rechtse stukken werden uitermate gedreven genomen en uitgewerkt, de hoeken waren voorbeeldig, het verwijzen van de voorwerpen razendsnel en correct. Haar gedrag bij het voorwerp was onrustiger dan normaal; ze rook kennelijk de worst na het voorwerp.

Ik was uitermate tevreden tot na het laatste voorwerp.

De verrassing werd voor Quinty een teleurstelling. De volledige in stukjes opgestapelde Rodi-worst was geheel verdwenen.

Achter onze rug heeft een dier de worst verschalkt. Of het nu om kraaien ging (gezien de grote hoeveelheid kan dat eigenlijk niet) of voor mijn part om een vos of loslopende hond, dat weten we niet. We hebben niets gezien.

De volgende keer wordt de eindmaaltijd dus verpakt.

.... Het geld groeit me niet op de rug .....!

Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    GRLpGpAG (dinsdag, 20 juli 2021 13:23)

    1