Extra appèltraining Quinty in Uelsen 2014/19

Met Quinty trainde ik het appèl voor het IPO.1.

Ze liet een geweldig stukje werk zien. Er is altijd wat aan te merken (wat in de punten wel zal blijken), maar alle oefeningen zitten stabiel tussen haar oren, behalve de laatste.

De vooruitzendoefening was qua verlaten van de geleider altijd uitstekend, maar ze had soms wel vier commando's nodig om na het commando te gaan liggen, als ze dat al deed. Dat kan natuurlijk niet, want dan zijn de punten voor die oefening weg.

Ondanks dat het een risico is zo kort voor het examen heb ik haar bijna veertien dagen geleden een correctie op afstand gegeven. Dat werkte, maar ze liet me toch nog een keer in de steek (zoals ik van haar gewend ben). Dus heb ik de correctie één keer herhaald. Het risico is dan, dat de hond daarna niet ver genoeg of helemaal niet meer vooruit wil. Ik heb het risico willens en wetens toch genomen. Misschien toch een correctie te veel.

De laatste paar keren toonde ze zich al wat weigerachtig en dat was vandaag ook zo, zodat de oefening door een keurmeester niet zou kunnen worden beoordeeld.

Nu gaan we dus een paar pasjes terug, brengen we er weer meer spel in en doen we dat na vandaag dagelijks in de hoop, dat we het euvel weg kunnen werken.

We zullen zien.

Zo is het altijd wat.


Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    GRLpGpAG (dinsdag, 20 juli 2021 13:27)

    1