Clubtraining Quinty bij de OG Uelsen 2014-17

De appèltraining met Quinty in Uelsen verliep naar wens. Hier en daar was beslist iets aan te merken, maar dit moet aankomende zaterdag te doen zijn. Morgen trainen we nog een laatste keer op het clubterrein.

 

Het pakwerk verliep niet slecht maar ook niet naar wens.

Ik wilde volledig via het programma werken en vroeg de tweede pakwerker (jammer dat de eerste geblesseerd is en het examenpakwerk niet kan doen) om na de losfases van Quinty de lijn ter hand te nemen om te voorkomen, dat ze nabeet.

Dat zou hij doen.

Revieren, aanblaffen, uit het verstek halen, vlucht-lossen en overval-lossen verliepen goed. Toen ik aan kwam lopen probeerde Quinty in te bijten en kreeg ze een correctie en een brul van mij. Vervolgens kwam het stellen op afstand. Dit verliep goed en Quinty loste goed. Terwijl ik bezig was in te lopen en bijna bij de hond was, besloot de pakwerker tegen de afspraken in Quinty als beloning in te laten bijten; dat was jammer. Ik kon nu niet controleren of Quinty tot het eind bleef bewaken. Om die reden deden we die oefening nog een keer en beet Quinty toch weer na maar kon nu extra worden gecorrigeerd. Dit blijft een lastig punt.

We moeten maar afwachten hoe dat op het examen zaterdag verloopt.

 

Tot slot kwam de keurmeester (die al enige tijd kampt met zijn gezondheid) met de mededeling, dat het AD-examen niet door zou gaan in verband met het grote aantal honden tijdens het IPO-examen, waardoor de dag voor hem te lang zou zijn.

Jammer, maar heel begrijpelijk.


Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    GRLpGpAG (dinsdag, 20 juli 2021 13:34)

    1