Clubtraining 2014/32, deze keer in Lingen-Bramsche

In verband met ontbrekende pakwerkers in Uelsen besloot ik vandaag de trainingen voort te zetten in Lingen-Bramsche. Ook zij hebben in oktober een examenmogelijkheid.

Ter plaatse bleek, dat er een evenement gaande was, de zogenaamde "Ferien-Pass-Aktion", waarbij schoolkinderen een aantal uren worden uitgenodigd voor bezoek aan de kringgroep om kennis te maken met de Duitse Herdershond, honden in het algemeen en disciplines als africhtingstraining en aegility.

Ik had tot 5 uur kunnen wachten om nog meer te kunnen doen, maar dat duurde mij te lang.


Zodoende kon ik slechts met één hond een aantal appèloefeningen doen en daarvoor koos ik Lea.

Ze liet zich goed zien op alle vlakken van het BH-appel gehalve "af met afleiding". Voor dat laatste hadden we geen tijd meer.

Ixy kwam daardoor niet aan de training toe.

Omdat de ontvangst in Lingen-Bramsche altijd zeer plezierig is, zal ik er de komende week weer gaan trainen.

Op het punt van pakwerk liggen we, behalve op de punten die we zelf hebben gedaan, jammer genoeg te veel achter.


Toen een groot aantal kinderen op het terrein rondliepen, kwam de vraag om zoveel mogelijk honden zich tussen de kinderen te laten bewegen. Ook daarvoor koos ik weer Lea. Ze vermaakte de kinderen met haar "high-fives" die Linda haar zo goed heeft aangeleerd.

Wat dat betreft stal ze de show. Overigens was dit een fijne oefening voor haar tussen al die huppelende en schreeuwende kinderen.


Morgen trainen we verder in Uelsen.


Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    GRLpGpAG (dinsdag, 20 juli 2021 14:10)

    1