Speuren 2015/21

De weg waaraan de speurakker lag.
De weg waaraan de speurakker lag.

Omdat de landbouwer mijn meest gebruikte akker aan het bewerken was, ben ik vandaag uitgeweken naar een groot aantal akkers aan de andere kant van Wilsum. Hiervoor heb ik ook toestemming. Het bleek, dat geen van die akkers al was bewerkt voor het nieuwe jaar, ruimte genoeg dus. Wel moet er voor het examen nog een verse akker gevonden worden om te kunnen oefenen. Vorig jaar ging mij dat met Quinty toch aanvankelijk mis.


Het was koud en nevelig en er stond een lichte bries. De betreffende akker was, afgezien van wildsporen, maagdelijk. De grond was los.


Ixy werkte het IPO.1-spoor met twee hoeken en drie voorwerpen uitstekend uit. Dit was de beste speurprestatie van de afgelopen weken. Gevolg van de maagdelijkheid van de akker in relatie tot de akkers waarop ik tot dan had gespeurd, die kris-kras vol waren met - veelal - eigen sporen van de dagen en weken daarvoor en wildsporen.


De rechte stukken werden overtuigend genomen, de hoeken eveneens en de voorwerpen werden uitmuntend verwezen. Ixy werkte het gehele spoor uit aan de 10-meterlijn, bevestigd aan het speurtuig.


Ik was er erg tevreden mee.

Ixy na een uitmuntende oefening bij het laatste voorwerp.
Ixy na een uitmuntende oefening bij het laatste voorwerp.