Extra training 2015/23

Vanmorgen een extra appeltraining ingelast met Ixy, uitgevoerd op het clubterrein in Uelsen.

Ixy werd tijdens de gehele oefening onaangelijnd gevoerd met de normale halsketting.

De oefeningen werden uitstekend uitgevoerd. Nergens uitbreken of ongehoorzaam. Tot op het laatst, want het venijn zat in de staart.

Tijdens de afoefening met afleiding (die er niet was) had Ixy plotseling het idee, dat het commando 'af' een verzoek was geweest en stond ze ineens overal te snuffelen.

Vervolgens het ik haar even tot de orde geroepen en was de rest van deze oefening ook OK.


Haar overgrootmoeder *Aranka von Sharazan voerde deze oefening van het begin af aan uit vrije wil uitstekend uit. Iedereen vond dat fantastisch; hoe had ik dat gedaan? Ik vond het helemaal niet fantastisch en zei vooraf al tegen de mensen: ze is nooit gecorrigeerd en zak me dus eens in de steek later, waarschijnlijk tijdens een examen.

Dat gebeurde inderdaad toen ik met haar het VH.2-examen deed. Dt was dus slagen met de hakken over de sloot.


Met Ixy zit dat momenteel echter wel snor.

Mogelijk hebben we nog een vijftal mogelijkheden voor een clubtraining en kunnen we nog een paar keer extra trainen.

Mar dan is het ook zover, over een kleine veertien dagen.