Extra training 2015/28

Ixy teruggetrokken voor het komende examen

Ixy werkte een groot IPO.1-spoor uit. Hierbij overliep ze voor het eerst een voorwerp, maar verder speurde ze uitstekend.

Ook het appèl was uitstekend tot en met het vooruitzenden.

Daarna trad echter het probleem van het niet in de hand staan van de geleider weer op: ze is momenteel in het volgen naar de afligplek toe niet safe. Ik heb het idee, dat ik dat er binnen een week niet uit krijg. Ze heeft geen zin meer in deze laatste oefening. Als ik nog een maandje extra tijd had gehad voor het examen, was het wel gelukt.

Het risico van een diskwalificatie is mij nu echter te groot.

Om die reden heb ik Ixy van het examen terug getrokken.

Teleurstellend maar de meest verstandige beslissing.

Ze is er gewoon nog niet helemaal klaar voor. Om die reden gaan we nog een half jaartje langer trainen.

Maar eerst krijgt ze een paar weken "trainingsverlof".