Clubtraining 2015/24 (Lingen-Bramsche)

Training Lingen 1 van 20.

Vandaag de eerste van een 20-tal trainingen in Lingen-Bramsche tot hun IPO-examen op zaterdag 24 oktober 2015 (verplaatst van 31 oktober). Vooralsnog train ik daar alleen op de zaterdagmiddag.

Appèl.

Nu ik vanaf vandaag de training met Ixy weer volledig heb opgepakt, ben ik het appèl met haar volgens het programma gaan trainen, nu eerst maar eens erg spelenderwijs.

Ixy was buitengewoon enthousiast na haar rustpauze en deed alles naar wens.

Alle oefeningen werden goed tot zeer goed uitgevoerd. Ook het apporteren werd meteen goed uitgevoerd, ondanks dat deze oefeningen hier nog niet werden getraind.

Geweldig!

Pakwerk.

Omdat de trainingen met Ixy hier meer dan een jaar geleden zijn, hebben we het verloop van deze training goed doordacht aangepakt. Trainingen op een vreemd terrein dienen rustig te worden opgebouwd, waarbij men zien kan, hoe de hond zich op een vreemd terrein gedraagt.

In het geval van Ixy bleek dat vandaag voorbeeldig te zijn. Ik was er erg trots op.

We begonnen met een paar bijtoefeningen aan de lange lijn: uitstekend.

Daarna een aantal revieroefeningen naar het laatste verstek met aanblaffen: uitstekend.

Vervolgens twee maal de vlucht met lossen en daarna belonen: uitstekend.

Tot slot: een steloefeningen als beloning.

Voor vandaag leek mij dat het beste en meer dan voldoende.

De wijze van uitwerking door Ixy was absoluut voorbeeldig. De manier van lossen nog steeds rustig en vanuit een volle beet.

Planning.

In Uelsen zal ik twee keer per week trainen, in Nordhorn vooralsnog helemaal niet. Dat betekent, dat er een aantal van 40 trainingen mogelijk is. Dit zal niet geheel lukken door omstandigheden (uitval pakwerkers, loopsheid Ixy).

Op deze wijze hoop ik rond 10 oktober 2015 in Uelsen het IPO.1 met Ixy te doen en op 24 oktober 2015 in Lingen-Bramsche het IPO.2. In november volgt dan de fokgeschiktheidskeuring in Bremen-Rönnebeck.

Ixy tijdens de afoefening met afleiding
Ixy tijdens de afoefening met afleiding