Aantal trainingsmogelijkheden tot examens oktober

Dit is de tijd van de evenementen binnen de Duitse Herdershondenwereld. Eind augustus vindt de BSP in Meppen plaats en dat is voor mij het laatste belangrijke evenement om te bekijken.

Tot dan kan ik nog 3 x met Ixy training, daarna nog 26 x tot het examen in Uelsen op 11 oktober. Verjaardag, Tag der Einheit e.d. heb ik al afgetrokken en normaal komt er nog vaker iets tussen. Dee planning lijkt echter reëel.

In Lingen-Bramsche kan ik binnen deze planning nog 11 keer trainen.

Op 24 oktober vindt dan in Lingen-Bramsche het volgende examen plaats.

Dan kan ik nog een aantal keren trainen.


Het ligt in de planning om met Ixy op 10 oktober het IPO.1-examen te doen en - als Ixy er klaar voor is - op 24 oktober het IPO.2.

Lukt het examen op 10 oktober niet, dan is 24 oktober een tweede kans voor het IPO.1.

In ieder geval volgt daarna op 7 november de fokgeschiktheidskeuring in Bremen-Rönnebeck.

Daarna nemen Ixy en ik een paar weken pauze om ons daarna te richten op het examen in het voorjaar van 2016.

Dit moet allemaal te doen zijn.


Tijdens wandelingen doe ik zo nu en dan één oefening.

De sta-oefening met Ixy, vereist voor het IPO.2-examen, is nu bijna klaar.

Ixy vom Haus Ehrlich nu al in blijde afwachting
Ixy vom Haus Ehrlich nu al in blijde afwachting