Appèltraining in Uelsen

Samen met André van der Veen appèloefeningen gedaan met respectievelijk Igor en Ixy vom Haus Ehrlich. Dit gebeurde op het Clubterrein in Uelsen.


Igor draait al een mooi appelletje op het niveau van BH.

Buiten dat trainden we het apporteren, vlak en over de haag en daarna de vooruitzendoefening. Het zag er allemaal veelbelovend uit.


Met Ixy deed ik het IPO.2-appèl met hier en daar wat extra wendingen. Voor het eerst trainde ik op de ouderwetse manier, namelijk met de bal in de rechterjaszak. De nieuwe trainingsmethodes brengen mij meer ongemak dat gemak, vandaar dat ik ga teruggrijpen op oudere methoden. Ook gebruik ik geen klikker meer.

Ixy liet zich tijdens deze eerste appèloefeningen na de pauze uitstekend zien.


Vanavond volgt de pakwerktraining in Uelsen.