Qanisha Nym'Pho geslaagd voor IPO.1

Vandaag slaagde Esther Godec met

Qanisha Nym'Pho vom Grubenländer Schupo

(*Ickx von Haus-Klönne x *Orsa vom Grubenländer Schupo)

in Selfkant-Tüddern voor het IPO.1-certificaat.

Dat is dan de 5e (of 6e) uit dat nest, die geslaagd is voor een IPO-diploma.

Esther behaalde in A 90 punten, in B 94 punten en in C 70 punten. Nym'Pho deed tijdens het pakwerk zo nu en dan wat ze zelf wilde. Wel TSB ausgeprägt/moed en vechtlust uitgesproken!

Jammer van de onverwacht tegenvallende punten in C, maar Esther kan nu door naar het IPO.2.

Esther, van harte gefeliciteerd met het behalen van dit certificaat met jouw kanjer.

Meer informatie volgt.

Esther Godec, trots met haar Qanisha Nym'Pho vom Grubenländer Schupo
Esther Godec, trots met haar Qanisha Nym'Pho vom Grubenländer Schupo

Het verhaal van Esther Godec zelf:

 

"Het was een dag vol met verrassingen.....

Het begon al bij het speuren. Ik had bij het aanmelden (1 week ervoor) aangegeven dat ik graag met Nympfo op gras wilde speuren; akker beheerst ze wel maar de laatste periode veel op gras getraind en daarom wilde ik ook op gras examen lopen. We hebben haar inmiddels op het speuren een heel stuk rustiger gekregen; hier laat ze ook mooi werk zien.

We moesten veel later gaan speuren in verband met het rijden naar de locatie (wat ik van tevoren niet door gekregen heb). Nou dat was me toch een echt knollenveld, vol met stronken maïsstengels en zo ongelijk, echt vreselijk! Heel veel wildsporen erover. Ik denk, dat menig keurmeester dit normaal had afgekeurd om erop te speuren. Maar oké, dit deed ze heel goed en ze werkte kei en keihard.

Zowel ik als de keurmeester lagen bijna op ons gezicht vanwege de enorme slechte staat van het veld.

Hij was onder de indruk van haar zelfstandigheid met werken, mede ook doordat ze nergens iets van hulp kreeg en echt zelf alles moest oplossen, erg indrukwekkend.

Daarna B. Nympf heeft daar perfect gewerkt met goede concentratie!

Tja, en toen kwam C.... de grepen en het stellen mega goed, echt een kanjer, maar de bewaking was zwak en ze bleef nu inpitten, iedere keer opnieuw, stond vervolgens wel weer perfect onder appel.

Na de lange vlucht, wat ze echt geweldig en met veel power deed, had ze een super bewaking...tot ik ernaast kwam , duikt ze weer achter de pakwerker maar stelde hem gelukkig deze keer niet op het been, maar dook tussen zijn benen door van achteren. Hij schrok zich rot en trok wit weg, maar ook meteen de arm naar beneden zodat ze daarin kon bijten.

Op het 2e commando was ze direct bij mij en transport ging weer perfect in volle bewaking zonder inbijten. Omdat ze toch heel goed werk heeft laten zien en niet de pakwerker heeft gebeten zijn we dan toch geslaagd.

Ik wist dat dit risico erin zat maar zo extreem hadden we niet verwacht. We gaan gewoon door met haar sterker maken en vertrouwen geven ten opzichte van de bewaking. Als ze dat helemaal door heeft, dan zal ze niet meer in haar oude opleiding terug vallen want dit doet ze als ze onzeker gaat worden. Ze heeft "ausgeprägt" bij TSB. Daar ben ik wel erg blij mee.

Wij hebben er het volle vertrouwen in dat ook dit onderdeel helemaal goed gaat komen. Ze is al zoveel gegroeid met alles , en ach ze stelt enorm hard en is mega snel hahaha....

Zoals wij zeggen: Kump Good"