Training 2016/28 OG Uelsen

Laatste training voor het examen aankomende zondag.

Geen appeloefeningen meer gedaan met Ixy.

Wel nog een gedeelte pakwerk als test van Ixy in verband met een mogelijk naderende loopsheid. Voor het vorige examen stond ze - wel op vreemd terrein - totaal niet meer in mijn hand twee dagen voordat ze loops en dat was twee dagen voor het examen eind 2015.

Ik liet Ixy vier verstekken revieren en stellen en aanblaffen. Ze liet zich goed leiden, dus dat was een prima teken. Daarna nog een oefening rugtransport met overval en lossen/bewaken. Ook dat verliep naar wens.

We hebben het hierbij gelaten.

Mijn enige zorg is nog, dat Ixy alsnog loops wordt voor het examen ondanks dat andere hondengeleiders, ervaren of onervaren, mij voorhielden, dat ze nu niet loops meer zou worden tijdens het examen. Ik heb helaas andere ervaringen, maar ben dan ook altijd zeer nauwkeurig in het bijhouden van de begindata van de loopsheden van mijn honden en nu ook met Ixy.

We zullen zien.