Einde Ixy's loopsheid

Uitgaande van de eerste dag, 7 april 2016, zou Ixy's loopsheid duren tot ca 28 april, vandaag dus.

Bij controle zag ik, dat haar geslacht nog niet volledig geslonken is, wat erop zou kunnen duiden, dat de loopsheid nog niet volledig voorbij is.

Tijdens het examen van het afgelopen weekend werd door de keurmeester en andere ervaren hondenmensen gezegd, dat op de moment de loopsheid van Ixy nagenoeg voorbij was. Dat was ook de reden om Ixy niet als laatste te laten optreden maar gewoon samen met een reu, die IPO.1 wilde doen. Voor Ixy pakte het uiteindelijk niet goed uit.

Wat anderen niet weten en ik wel, is, dat de grootmoeder van Ixy, Kylie vom Spadener Holz, pas op de 21e dag van de loopsheid voor het eerst gedekt kon worden door Ignatz, wat uiteindelijk resulteerde in het O-nest vom Grubenländer Schupo.

Het is daarom nog helemaal niet uitgesloten, dat de loopsheid in werkelijkheid ietwat langer doorloopt.

De lezer zal denken: en wat heb ik aan die informatie?

Voor mij is echter een dergelijke analyse van groot belang voor (a) een dekking bij een volgend nest en (b) de inzet voor examens, die de afgelopen drie keren niet bijster goed heeft uitgepakt. Deze ervaringen kan ik dus weer gebruiken op momenten in de toekomst.